Duminică la prânz, organizatorii Peninsulei au venit în faţa presei cu statistica după trei zile de festival. Am aflat că marea majoritate a celor care vin la cel mai mare festival din ţară, Peninsula, au mai fost şi la ediţiile precedente. Circa 60% din vizitatorii celei de a zecea ediţii au mai fost să se distreze pe malul Mureşului. Directorul festivalului, Bodor Laszlo, a afirmat că acesta este un procent bun. “Acest fapt demonstrează că brand-ul Peninsula e în creştere, e un brand puternic şi datorită faptului că vârsta medie a celor care vin a început să se stabilizeze pe la 20-28 de ani, adică la festival vin exact cei cărora se adresează, în general, conceptul nostru”, a afirmat Bodor, adăugând că cei mai mulţi peninsulari sunt studenţi şi provin din mediul urban. Totodată, majoritatea vizitatorilor sunt din judeţul Mureş, Harghita, Cluj, Bihor, Braşov sau Bucureşti şi cei dinafara ţării reprezintă 5% din totalul celor prezenţi la festival. Turiştii străini provin din Ungaria, Olanda, Germania sau Irlanda.
În ce priveşte numărul peninsularilor după primele trei zile de festival, la care se adaugă Ziua 0, Bodor Laszlo, a spus: 3.000 de persoane în ziua de miercuri, 17.000 de persoane – joi, 19.000 de persoane – vineri şi 24.000 de persoane – sâmbătă. La camping au fost duminică dimineaţa aproape 3.000 de persoane care şi-au instalat corturile şi circa 200 de maşini parcate. Totodată, Bodor Laszlo a afirmat că cei mai mulţi spectatori au participat la concertul Akos de la Main Stage, de sâmbătă seara, această locaţie muzicală rămânând prima în preferinţele celor care participă la festival.
“Dorim să menţinem parteneriatul cu Peninsula”
Prezent la conferinţa de presă, reprezentantul Festivalului Sziget din Ungaria, Fulop Zoltan, a ţinut să felicite echipa organizatorilor Festivalului Peninsula pentru că, în cea mai mare parte, s-a descu