De la tinerii cu sau fără vârstă de vot până la pensionari, de la membrii cu funcţii la „simplii" activişti de bloc, tot poporul social-democrat, dotat cu telefoane de la centru, se va implica în lupta împotriva PDL. Nu scapă de campanie nici reţelele de socializare.
PSD va câştiga alegerile din 2012 şi are „ac de cojocul" democrat-liberalilor care vor să fraudeze alegerile, a fost mesajul triumfalist transmis de liderii PSD poporului social-democrat, adunat la Bucureşti pentru a pune cap la cap, timp de două zile, direcţiile de luptă electorală. Iar în fruntea oştilor pesediste a fost numit secretarul general al PSD, Liviu Dragnea. Dincolo de amănuntul că acesta s-a ocupat şi de partea tehnică a campaniei lui Mircea Geoană pentru prezidenţialele din 2009, interesantă este tactica gândită de Dragnea, sintetizată prin „cuvântul, cea mai importantă armă". „Fiecare trebuie să devină militant indiferent de poziţia pe care o ocupă în partid. Toţi trebuie să ieşiţi din sediile de partid şi să vorbiţi cu oamenii. (..) O zi în care un membru nu vorbeşte cu un cetăţean este o zi pierdută", le-a transmis Dragnea social-democraţilor.
În urmă cu câteva luni, acelaşi secretar general al PSD descria şi mai în amănunt tehnica pe care vrea să o implementeze: „Vom avea militanţi şi activişti de partid în fiecare scară de bloc, pe fiecare stradă, întreprindere, colectiv de muncă, secţie de vot şi pe fiecare uliţă". Ce misiuni vor avea aceşti activişti? Să „traducă" pe înţelesul oamenilor situaţia din ţară, să arate cum se va schimba în bine viaţa oamenilor dacă USL vine la putere, să racoleze noi membri şi simpatizanţi şi chiar să saboteze campania duşmanilor politici. Principalul mijloc de mobilizare şi de comunicare între activişti? Telefonul mobil, chiar dacă, public, liderii PSD s-au grăbit să desfiinţeze ideea lui Marian Vanghelie de a fi împărţite mobile pe scară