Cum sa nu iei teapa cand cumperi o masina second hand Pentru ca in plina criza, romanii prefera sa-si cumpere o masina second-hand in dauna unor autoturisme noi, va prezentam 10 reguli de aur care trebuie respectate daca nu vrei sa iei o teapa de proportii in momentul in care devii proprietar al unei masini mai vechi. Cum iti poti da seama cat merita si mai ales daca merita? Site-ul www.auto.ro a pregatit cateva sfaturi generale de luat in calcul la intalnirea cu actualul proprietar.
Zece reguli de aur la achizitionarea unei masini rulate
1. Incepem de la exterior catre interior si ne uitam la chederele masinii (portbagaj, usi, parbriz) sa nu fie "gazata" vopseaua. Daca la suprafata se observa mici vapori poti trage concluzia ca a fost revopsita, fie din cauza unui accident suferit, fie rugina si-a pus amprenta pe masina (ceea ce inseamna ca masina nu a fost atat de intretinuta precum vrea proprietarul sa para).
2. Fii atent la liniile si designul masinii. Daca linia usii din fata nu se continua fluent pe usa din spate, inseamna ca a fost inlocuita una din portiere. De precizat ca daca proprietarul masinii si-a inlocuit un element al caroseriei la o reprezentanta, acest fapt nu se observa.
3. Du-o la un service ales de tine pentru a urca masina pe rampa in scopul verificarii "dedesubturilor".
4. Aici se verifica stabilitatea rotilor: bucse, pivoti, rulmenti, bascula, bielete de directii. Cum se zice: sa nu aiba joc la roata.
5. Verifica-i arcurile si amortizoarele tot la service. Daca nu ajungi la service, te poti lasa cu greutatea ta pe ea, iar atunci cand te ridici, daca efectul este de "arc" si masina se ridica simtitor, inseamna ca are probleme cu arcurile si amortizoarele.
6. Foarte importanti sunt kilometrii parcursi. Trebuie sa stii ca pentru circa 100 de Euro, pr