Astăzi se împlineşte un an de la trecerea în eternitate a celui care a fost comandant de cursă lungă Constantin Preda, rămas în memoria tuturor celor care l-au cunoscut, dar şi în analele marinei române, nu numai datorită calităţilor sale de profesionist desăvârşit în arta navigaţiei, cât mai ales a funcţiei de comandant titular al navei Independenţa, a cărei catastrofă i-a marcat existenţa.
Născut la data de 28 mai 1932 în comuna Moldoveni, judeţul Ialomiţa, Constantin Preda şi-a petrecut îşi petrece copilăria în oraşul Urziceni, unde tatăl său, Ion Preda, era angajat al Căilor Ferate Române. Şcoala primară şi două clase complementare le face la şcoala de Băieţi din Urziceni, după care se înscrie la Liceul „Aurel Vlaicu” din Bucureşti, parcurgând, până în 1951, cele 7 clase liceale. Se distinge ca elev foarte bun la învăţătură, fiind şeful clasei, ceea ce îi permite, în primul an de liceu, să recupereze un an din cei doi petrecuţi/ pierduţi (din cauza războiului) la şcoala complementară. Ajuns la vârsta stagiului militar şi impresionat de relatările unui coleg despre nou înfiinţata şcoala de Marină Militară din Constanţa, hotărăşte să-şi îndrepte paşii spre această profesiune. Absolvă cei doi ani de şcoală Militara de Marină (1951- 1953) cu merite deosebite, ca ofiţer de punte, şi este repartizat pe unul dintre distrugătoarele flotei militare româneşti, avându-l ca superior pe comandorul Munteanu. Are cu acesta o relaţie excepţională, care îl onorează, şi urcă treptele ierarhice până la gradul de căpitan, prilej cu care este numit, pentru rezultatele sale excepţionale, lector superior la Institutul de Marină „Mircea cel Bătrân“, Facultatea de Navigaţie, facultate pe care, între timp, o absolvă. Fiind disponibilizat din efectivele armatei în anul 1961 din cauza vechiului dosar de chiabur al tatălui său şi nefiind încă membru al Partidului Comunist Ro