Veşti bune pentru şoferi: chiar dacă economia mondială va intra din nou pe plus, ţiţeiul nu va costa mai mult în 2010 decât în 2009. Ceea ce înseamnă că nici carburanţii auto nu se vor scumpi. Un preţ al petrolului de mai mult de 80 de dolari pe baril nu este sustenabil în 2010, întrucât raportul dintre cerere şi ofertă nu justifică un asemenea nivel, cred analiştii Deutsche Bank, care afirmă că „în pofida potenţialului pentru o creştere solidă a PIB-ului mondia
Veşti bune pentru şoferi: chiar dacă economia mondială va intra din nou pe plus, ţiţeiul nu va costa mai mult în 2010 decât în 2009. Ceea ce înseamnă că nici carburanţii auto nu se vor scumpi.
Un preţ al petrolului de mai mult de 80 de dolari pe baril nu este sustenabil în 2010, întrucât raportul dintre cerere şi ofertă nu justifică un asemenea nivel, cred analiştii Deutsche Bank, care afirmă că „în pofida potenţialului pentru o creştere solidă a PIB-ului mondial, rămânem precauţi în privinţa perspectivei cotaţiei petrolului“.
Şi cele mai mari case de comerţ din domeniu, chestionate de Financial Times, sunt de părere că, cel puţin în prima jumătate a anului, preţul va oscila între 70 şi 80 de dolari pe baril. Ei se bazează în aceste estimări şi pe decizia de la sfârşitul anului trecut a OPEC, potrivit căreia producţia în 2010 va rămâne la acelaşi nivel ca în 2009, în condiţiile în care cererea va creşte cu circa un procent.
Nici pe plan intern cererea de combustibili petrolieri nu va favoriza majorarea preţurilor. Mariana Gheorghe, directorul general al Petrom, spune că vânzările vor fi în continuare afectate de criza economică, pe termen scurt. Apoi, pe termen mediu şi lung, cererea internă chiar se va reduce: „Parcul de autovehicule nu se află la nivelul european, iar cererea pentru sectorul transporturilor poate să crească. În paralel, însă, va avea loc o reconfigurare a acestuia