Situate în Danele 17-18, cele trei silozuri, construite de inginerul Anghel Saligny, dintre care două au fost finalizate şi au intrat în circuitul portuar în 1909, având o înălţime de 44,6 metri, înglobau la acea vreme cele mai noi şi revoluţionare procese tehnologice.
Pentru începutul secolului XX, silozurile erau nişte obiective impresionante, dominând aspectul platformei portuare. Saligny a recurs la experienţa construirii silozurilor de la Brăila şi Galaţi. El avea în vedere construcţia a patru corpuri - magazii, dispuse în două perechi. Primele două corpuri se vor realiza sub directa sa conducere, fiind date în funcţiune odată cu inaugurarea portului, la 27 septembrie 1909. Conform concepţiei lui Anghel Saligny, fiecare magazie trebuia să cuprindă 250 compartimente (silozuri) de beton armat, cu o capacitate totala de circa 30.000 tone de cereale. Debitul practic al unei magazii, la primire era calculat la 125 tone/ora, iar la predare de 200 tone/oră. În privinţa aspectului silozurilor este relevantă concepţia dispunerii în două perechi, cu estacadă de-a lungul cheiului, la înălţimea de 23 metri deasupra nivelului mării, în mijlocul laturii centrale a patrulaterului care formează bazinul plănuit de Saligny. Faţadele au şapte pilaştri tencuiţi cu praf de piatră, panourile dintre ei, fiind din cărămidă. Cea de-a treia magazie a rămas la stadiul fundaţiilor.
Cine a fost Anghel Saligny
Anghel Saligny a fost un remarcabil inginer constructor, premergător mondial al ştiinţei construcţiilor metalice şi de beton armat, realizator de multiple invenţii şi soluţii unice în proiectarea şi construirea podurilor şi a construcţiilor industriale, pentru fundaţia cheiurilor portuare şi a docurilor, precum şi a silozurilor de grâu prin folosirea prefabricatelor de beton, toate în premiera mondială. A proiectat liniile ferate Adjud-Targu Ocna, realizând primele po