În numai 20% din administraţiile locale din judeţ trebuie făcute restructurări după noile norme impuse de Guvern
Primăriile din judeţ au termen până pe 16 august să îşi refacă organigramele în funcţie de noii parametri impuşi de Guvern prin OUG 63/2010 prin care s-a stabilit reducerea numărului de funcţionari publici din administraţiile locale. „În judeţul Braşov 80% dintre primării respectă noua grilă, aşa că restructurări nu vor trebui făcute decât în restul de 20%”, ne-a declarat prefectul Ion Gonţea. Există însă şi cazuri în care sunt cu mult mai puţini angajaţi decât ar fi normal după aplicarea acestui act normativ, cum este Primăria Râşnov, dar care însă nu are voie să angajeze pentru a ajunge la numărul corect.
Ieri, conducerea Instituţiei Prefectului Judeţul Braşov a transmis tuturor primarilor listele cu numărul maxim de angajaţi cu care au voie să funcţioneze. Noile organigrame trebuie transmise în perioada următoare Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici (ANFP) pentru avizare şi apoi supuse aprobării în consiliile locale.
Pe posturile unice vor putea fi făcute angajări
Primarii au ridicat ieri, în cadrul videoconferinţei cu ministrul Administraţiei şi Internelor Vasile Blaga (foto), problema posturilor unice care au rămas vacante din diferite motive. Un asemenea caz este la Primăria Comăna, unde acum există doar 16 angajaţi, deşi ar trebuie să fie 22 după noua grilă. Problema o reprezintă, ca post unic neocupat, agentul agricol. Postul a rămas vacant în urma decesului persoanei care ocupa această funcţie, dar din cauza blocării posturilor nu s-a mai putut angaja nimeni. „Aceasta este o funcţie care nu se poate delega. Situaţia este destul de încurcată, mai ales că anul acesta este unul în care se face recensământul agricol, al terenurilor şi al animalelor”, spune primarul Viorel Grusea. O situaţie similară este la