10.000 de voturi au decis cum arata podiumul publicitatii romanesti din anul 2011. Topul din cadrul singurului festival de publicitate desfasurat exclusiv online din Romania a fost stabilit de catre juriul format din pasionatii de publicitate, fie profesionisti in marketing si comunicare, fie pur si simpli spectatori sau membri activi ai comunitatii IQads.
La cea de-a saptea editie a BestAds, in shortlist au intrat 100 de lucrari, realizate de catre 31 de agentii de publicitate din Romania. Nominalizarile au fost grupate in opt categorii: Spot TV, Print, Spot radio, Coloana sonora, Social media, Site, Viral si Campanii. Scorul a fost strans, la majoritatea sectiunilor existand diferente de doar cateva procente intre ocupantii primelor locuri.
Primul loc al categoriei Spot TV a fost adjudecat de IQads – Gelozie, cu 12% din voturi, realizat de Next Advertising, pe locul 2 aflandu-se cu 11% reclama Covrigi de Buzau – Genul care ia din curiozitate ca n-a mai mancat fix din aia semnata Propaganda, iar pe locul 3, cu 10%, React si Vodafone – Masuri de prim ajutor, semnata de McCann Erickson. Topul primelor 5 lucrari este completat, la egalitate, de Bergenbier nefiltrata – Fata, Leo Burnett si Orange – Love notes, Publicis, fiecare detinand 8% din numarul voturilor.
Cursa pentru primele locurile s-a desfasurat aproximativ la fel de strans si la sectiunea Print. Headvertising a castigat prima pozitie cu lucrarea Paduri virgine, pentru WWF, cu 13%. Cu un singur procent mai jos, pe locul doi se afla Salvati copiii – Asculta-i sufletul, Oma Vision, ocupantul celui de-al treilea loc fiind Pepsi – Playlist, semnat Graffiti BBDO, cu 9%. Podiumului ii urmeaza, cu un numar egal de voturi (8%), Politia capitalei – Eyeless, Publicis si Dacia – Service 24/7, Graffiti BBDO.
Spot radio reprezinta categoria cu cel mai polarizat clasament, Propag