Numirea secretarilor de stat creeaza probleme partidelor din arcul guvernamental. Dupa ce au ajuns, relativ repede, a o intelegere privind numarul de portofolii care vor fi atribuite fiecarui partid - a fost aici o chestiune de algoritm - impartirea pe ministere se dovedeste dificila. Sunt situatii in care oamenii propusi de partide nu sunt agreati de titularii de portofolii ministeriele. A devenit o problema de oameni si nu de algoritm. Primul ministru, Calin Popescu Tariceanu, a declarat ieri ca la Ministerul de Justitie, de pilda, secretarii de stat vor fi numiti pe criterii strict profesionale si nu pe criterii politice - pentru a da semnalul ca Justitia va fi deplin depolitizata. Cam in aceeasi vreme, ministrul de stat, Marko Bela, anunta ca UDMR a nominalizat in functia de secretar de stat, la Justitie, pe fostul deputat, Szekely Ervin - acest lucru fiind decis in coalitie. Marko a anuntat ca UDMR va avea secretari de stat si la Finante, Externe (Anton Niculescu), Educatie, Integrare Europeana, Mediu, Sanatate, Economie si Comert. Marko a apreciat, comentand declaratia lui Tariceanu, ca ministerele nu pot fi total depolitizate pentru ca sunt chemate sa aplice un program de guvernare care este, prin esenta, un document politic. Dar la mai multe ministere la care Marko Bela a anuntat ca UDMR a primit functii de secretari de stat, ministri vor sa puna in functii propriii oameni care nu au legatura cu partidele, lucru care poate da peste cap algoritmul. Aceasta este una dintre explicatiile pentru care data incheierii numirilor in functii ale secretarilor de stat, anuntata de premier pentru 15 ianuarie, a fost amanata. La Ministerul de Finante, ministrul de resort, Ionut Popescu, i-a anuntat pe liderii Aliantei ca doreste secretari de stat apolitici, alesi pe criterii profesionale. Aici, PNL, partid din cadrul caruia provine si Popescu, si-ar dori trei secretari de