Stingerea obligaţiilor bugetare neachitate de peste un miliard de euro ale CFR SA este considerată de către ministrul Finanţelor drept o procedură normală de "dare în plată a activelor", nu de ştergere de datorii, care nu încalcă normele comunitare deoarece este efectuată cu acordul FMI şi al CE, informează Mediafax.
Agenţia a prezentat, luni, un proiect de ordonanţă de urgenţă, iniţiat de Ministerul Transporturilor, care prevede că datoriile CFR SA către bugetul consolidat şi fondul de risc, însumând 4,5 miliarde lei (peste un miliard euro) la sfârşitul anului trecut, vor fi anulate de Guvern prin conversia în acţiuni a creanţelor, acţiuni preluate de Ministerul Transporturilor ca unic acţionar.
Ştergerea datoriilor va fi efectuată prin derogare de la legislaţia actuală care reglementează datoria publică.
Solicitat, marţi, de jurnalişti să justifice această operaţiune prin care statul emite acţiuni în favoarea lui, ministrul Finanţelor a susţinut că este efectuată o procedură de dare în plată, ca şi la Ministerul Economiei, ca măsură de restructurare a companiilor de stat.
Procedura de dare în plată este definită în legislaţie drept un mijloc de stingere a obligaţiilor, constând în acceptarea de către creditor, la propunerea debitorului, a unei alte prestaţii decât aceea pe care debitorul are obligaţia să o execute.
"Este vorba de Codul de Procedură Fiscală care se aplică pentru toate firmele, indiferent dacă este vorba de firmă privată sau de stat"
"Nu este vorba de ştergerea datoriilor, este vorba de o procedură de dare în plată prevăzută de Codul de Procedură Fiscală, ceea ce am făcut şi la Ministerul Economiei. Aceasta se întâmplă şi la firme private, este un cadru legal aprobat. Este vorba de Codul de Procedură Fiscală care se aplică pentru toate firmele, indiferent dacă este vorba de firmă privată sau de stat", a spus Ialomiţ