La mai puţin de o lună după ce s-a mutat în apartamentul său cumpărat prin programul “Prima casă”, Bogdan s-a trezit că trebuie să schimbe bateria de la baie şi să înlocuiască ţevi. Mai precis, omul s-a trezit cu baia plină de apă. Sursa: Reuters
Dezvoltatorul a garantat pentru calitatea lucrărilor efectuate, astfel că Bogdan speră ca acesta să trimită o echipă să remedieze defecţiunile. Însă, aceeaşi promisiune a fost făcută şi la recepţia lucrărilor.
“Când am recepţionat apartamentul, i-am spus reprezentantului firmei de construcţii că nu semnez până când nu înlocuiesc uşile, care sunt zgârâiate şi nu se închid bine. M-a rugat să semnez certificatul de recepţie, spunându-mi că altfel nu îşi iau banii, aşa că am semnat. Au trecut aproape două luni şi nu au făcut nimic”, povesteşte Bogdan.
Mai mult decât atât, noul proprietar a descoperit şi că ţevile ascunse în pereţi sunt de proastă calitate, iar pereţii nu au fost tencuiţi şi nici nu s-au folosit materiale termoizolante. Peste zidul din cărămidă, lucrătorii au montat plăcile din rigips, astfel că se aude clar şi cel mai mic zgomot făcut de vecini.
Clientul unui alt complex rezidenţial se plângea, într-o postare de pe un forum despre imobiliare, că expertul evaluator “a venit, s-a uitat, a ciocănit pereţii şi a plecat”. Însă, în raportul său, apartamentul cumpărat în urmă cu un an şi jumătate, când se afla în stare de proiect, cu 78.000 de euro a fost evaluat la 56.000 de euro.
Chiar dacă preţul locuinţelor a scăzut, evaluatorul a ţinut cont şi de calitatea lucrărilor executate, astfel că proprietarul trebuie să scoată din buzunar diferenţa de 22.000 de euro pentru a nu pierde banii de avans.
Goana după profit
Analistul imobiliar Radu Zilişteanu spune că această situaţie, în care dezvoltatorul nu a respectat angajamentele asuma