După discuţii aprinse, purtate la ore târzii, în noaptea de joi spre vineri, edilul-şef al Capitalei, Sorin Oprescu, a câştigat prima bătălie în „războiul” cu firma Dalli - care a deţinut, în ultimii 14 ani, monopolul pe piaţa parcărilor bucureştene.
Ieri, la primele ore ale dimineţii, municipalitatea a preluat cele aproxima tiv 3.000 de locuri de parcare deţinute de Dalli. „Am cedat, întrucât nu doream ca starea conflictuală - care afectează cetăţenii Bucureştiului -, să continue”, a anunţat, ieri, conducerea so cietăţii, care s-a răzgândit însă câteva ore mai târziu, după ce Oprescu s-a înfiinţat, triumfător, în Piaţa Alba-Iulia, pentru a face recepţia „parcărilor”.
„Cerem ca municipalitatea să-i preia şi pe cei 160 de angajaţi, care încasau taxe de la şoferi”, au anunţat, într-un comunicat, oficialii firmei. Motivul: oamenii au fost preluaţi de Dalli, în 1995, de la Primăria Capitalei, în baza contractului prin care firmei i-au fost cedate locurile de parcare.
Pus în faţa faptului împlinit, Oprescu a dat asigurări că, săptămâna viitoare, va discuta posibilitatea preluării „unora dintre angajaţii Dalli”. Cert este faptul că municipalitatea este hotărâtă să „reabiliteze” parcările şi să înlocuiască taxatorii cu parcometre. Toate acestea, spune Oprescu, ar justifica şi creşterea tarifului de parcare: de la 1,5 lei pe oră cât este acum, la 4,2 de lei (un euro/oră).