Tunelul pe sub centrul Clujului, susţinut de primarul Emil Boc, este criticat de specialişti. Coordonatorul proiectului de Plan Urbanistic General, arhitectul Adrian Borda, crede că tunelul nu va duce la fluidizarea circulaţiei prin centrul oraşului.
Primarul Emil Boc a spus că tunelul ar urma să aibă două ieșiri, una spre Calea Turzii și alta spre Piața Gării. Acesta ar ajuta la decongestionarea traficului din centrul oraşului.
"Traficul în centru implică distribuţia pe mai multe direcţii, ori subtraversarea centrului nu degrevează acest nucleu de trafic care se dirijează de pe axa Est-Vest spre direcţii Nord-Sud, ci invers. Practic, ceea ce am suprima din traficul din centru cu un tunel ar fi foarte puţin", a declarat Adrian Borda, arhitect proiectant al Planului Urbanistic General.
Proiectul tunelului pe sub zona centrală a Clujului a fost evaluat inițial la 100 de milioane de euro. Emil Boc a declarat că o bună parte din finanţare ar putea fi obţinută din fonduri europene, iar restul să fie suportat din bugetul local. Specialiştii spun că aceste proiecte întârzie aprobarea noului PUG.
"Acum se merge conjunctural. S-au discutat nişte principii, dar se scoate din mânecă o idee şi se aruncă pe piaţă. E o aberaţie. Suntem în faza finală, în care ar trebui să se aprobe PUG-ul, iar acum răsturnăm principii întregi prin această investiţie. Nu sugerez că ar fi complet inutil acest tunel, dar dacă ar fi să îl punem pe o listă de priorităţi ar ajunge jos de tot în coada listei", e de părere Radu Mititean, directorul executiv al Clubului de Cicloturism Napoca.
Un proiect similar a mai fost analizat de Primăria Cluj-Napoca în perioada 2007 - 2008. Ideea a fost reluată în campania electorală locală de liberalul Marius Nicoară. Arhitectul care coordonează proiectul noului Plan Urbanistic general crede că acesta trebuie adoptat în cel mult două lu