Deputaţii au început, luni după-amiază, să dezbată moţiunea simplă pe tema privatizării CFR Margă, iniţiată de 72 dintre deputaţi. La dezbatere s-a aflat şi ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu.
Şedinţa Camerei a debutat la scurt timp după ora 15.00, cu lectura textului moţiunii simple de către deputatul democrat-liberal Alexandru Nazare, care figurează printre semnatari.
Potrivit textului moţiunii, “privatizarea CFR Marfă avea nevoie de o minune a Sfintei Parascheva pentru a evita eşecul”, iar Uniunea Social Liberală “a mimat în faţa FMI un proces de privatizare autentic”.
Semnatarii moţiunii au susţinut că procedura de privatizare a fost lipsită de transparenţă, iar fostul ministru al Transporturilor, Relu Fenechiu, ar fi regizat “o scenetă pentru FMI”, în timp ce premierul Victor Ponta “a recurs la tertipuri pentru amânarea procesului de privatizare, precum transmiterea către CSAT”.
“Ziua de 20 iunie 2013 a fost o zi grea pentru domnul Fenechiu, a negociat, dar în final fumul alb a ieşit. Aveam o companie care depusese o ofertă conformă pentru CFR Marfă, numai că încep să apară problemele. Detalii pentru domnul Fenechiu, el avea probleme mai grave cu procesul în dosarul «Transformatorul»”, se mai arată în textul moţiunii.
Nici actualul ministru al Transporturilor, Ramona Mănescu, nu a fost ocolită de către deputaţii PDL şi PPDD, care i-au atribuit vina pentru eşecul privatizării CFR Marfă.
Iniţiatorii moţiunii au solicitat, la finalul lecturii, răspunsuri la o serie de întrebări referitoare la momentul în care va fi reluat procesul de privatizare a CFR Marfă, la soarta celor 11.000 de angajaţi ai companiei şi la datoriile acesteia.
Iniţiatorii moţiunii au mai cerut asumarea unei dezbateri publice asupra procesului de privatizare, inclusiv la nivel parlamentar, declanşarea unei anchete a Corpului de control al pr