Mare parte din panourile turistice instalate printr-un parteneriat cu o instituţie europeană au fost distruse. Un proiect demarat în anul 2000 a fost prima încercare a administraţiei locale din Alba Iulia de a atrage turişti, prin marcarea principalelor monumente istorice din incinta Cetăţii. S-a dorit punerea în valoarea a monumentelor prin amplasarea de plăcuţe informative, care indicau principalele repere istorice ale obiectivelor vizate. Acestea mai există şi la ora actuală în oraş, dar într-un număr considerabil redus deoarece au fost sparte de persoane rămase necunoscute.
La o plimbare prin Cetate, din parcul Unirii, trecând prin prin cele trei Porţi spre Centru, se poate observa doar scheletul metalic al 10 panouri. Plăcuţele informative din sticlă, cu textele turistice traduse în două limbi de circulaţie internaţională, franceză şi engleză, nu mai există.
Niciun vinovat
În timp, au existat câteva plângeri la Poliţie, însă, până acum, nu a fost descoperit niciun vinovat.
Cert este că autorităţile nu au luat până la ora actuală nici un fel de măsuri, chiar dacă albaiulienii civilizaţi se declară indignaţi de asemenea gesturi. „Am o părere foarte proastă despre civilizaţia românului! Poate nici nu are rost să mai fie montate, nu ai pentru cine, şi nu mă refer aici la turişti, ci tot la aceia care iarăşi le vor sparge. Cred că este o investiţie nepotrivită sau poate ar trebui să le facă din fontă sau din ştiu eu, poate din bronz, ca să nu poată fi distruse. Că sticla aceea văd că a fost spartă. La începul le-am citit, le-aş mai fi recitit, dar majoritatea sunt sparte”, ne-a spus Ile Gyula, un mic întreprinzător în vârstă de 50 de ani.
Investiţie consistentă
Proiectul prin care au fost amplasate panourile de informare s-a numit „Milenium” şi a fost demarat în anul 2000 printr-un parteneriat