"Mai bine falocratie dec???t democratie" este principiul nescris dupa care se conduce echipa tinerilor pesedisti grupati ???n jurul conducatorului ei incontestabil. In urma cu c?teva saptam?ni, discut?nd la aceasta rubrica penibila gluma cu ouale a premierului, am avansat, mai ?n gluma, mai ?n serios, o ipoteza - cum sa o numesc? - ? politologica. Spuneam atunci ca, dupa toate aparentele, ?n mintea consilierilor guvernamentali, a expertilor ?n imagine din jurul puterii, ori chiar a primului-ministru ?nsusi, a ?ncoltit, de ceva vreme, o strategie bizara de seducere a electoratului rom?n. Simplificata enorm, ea se exprima prin ideea substitutiei tatucului Iliescu cu barbatul Nastase. "Barbatul" Nastase s-ar putea traduce drept "virilul" Nastase, "(omni)potentul" Nastase, "(super)activul" Nastase, "seful de clan" Nastase, ?n sf?rsit, "liderul providential" Nastase. Presupusa forta politica a gospodarului de la Cornu este sugerata - c?nd mai fin, c?nd mai rudimentar - de (construita simbolic) forta sexuala a barbatului Nastase. Fara ?ndoiala ca premisa unei astfel de strategii a constituit-o convingerea psihologilor/sociologilor/antropologilor (!?) guvernamentali ca rom?nul ram?ne ?nca - orice s-ar zice - un exponent al culturilor arhaice, tribale, unde barbatia etalata (chiar grosolan) are mai multa trecere dec?t rafinamentul, civilitatea si buna crestere (vezi, prin contrast, repudierea publica a lui Mugur Isarescu, ?n vremea prim-ministeriatului sau, pe motiv de? "moliciune" si "timiditate"). Prin urmare, ?n jurul lui Nastase, s-a creionat aura unei sexualitati puternice (aproape trans-naturale), ca factor de sugestie a marii sale capacitati administrative. Urmasul lui Ion Iliescu a intrat voios ?n noua postura (de aceea, nici nu m-as mira sa fi contribuit si el la stabilirea respectivului plan de imagine), merg?nd, din badaranie ?n badaranie, p?na la victoria finala.