Din ce în ce mai mulţi oameni de afaceri vrânceni aleg să reducă din personal, preluând ei o parte din sarcini. Astfel, afacerea este supravegheată mult mai bine, iar profitul creşte. De asemenea, se stabilieşte o relaţie mai strânsă între şef şi salariat, benefică pentru bunul mers al activităţii.
Pe timp de criză, poziţia de şef îşi pierde din însemnătate iar munca alături de angajaţi a devenit o practică din ce în ce mai uzuală. Sacoul şi diplomatul sunt lăsate deoparte de numeroşi patroni vrânceni care nu se mai gândesc la statut când vine vorba de prosperitatea afacerii pe care o conduc.
Este şi cazul Monicăi Voicu, proprietara unui coafor din municipiu, care a ales să muncească cot la cot cu cei trei angajaţi. Pe lângă faptul că se ocupă de programări şi de întreţinerea salonului, nu se dă în lături nici de la coafatul clientelor, reuşind astfel să economisească bani frumoşi.
„Scutesc salariul dat unui al patrulea angajat şi în acelaşi timp sunt la curent cu tot ceea ce se petrece în salon. În plus, am o colaborare mult mai bună cu angajaţii, pe care de altfel îi consider colegi, nu subalterni", mărturiseşte Monica.
Cât despre salariaţi, aceştia recunosc că nu se simt stânjeniţi de prezenţa şefei. „Atâta timp cât îmi fac treaba, nu văd niciun motiv pentru care m-ar deranja faptul că şefa lucrează alături de noi. Ba chiar ne ajutăm reciproc şi punem în prim plan mulţumirea clienţilor", spune Ionuţ Blănaru, unul dintre angajaţii coaforului condus de Monica Voicu.
Şofer, vânzător şi contabil
Şi Vasile Ene, patronul unui magazin alimentar de cartier, îşi supraveghează mult mai bine afacerea, lucrând alături de cele patru angajate.
„Criza nu te lasă să fii doar patron, pentru că uneori cheltuielile depăşesc cu mult încasările. Aşa că, pentru a face economie şi totodată pentru a-mi creşte profitul, sunt şi adminis