Cazul Tuzla este unic din multe puncte de vedere şI reprezintă cea mai mare catastrofă aviatică din istoria Forţelor Aeriene Române, în ultimii 20 de ani fiind înregistrate în ţara noastră 27 de accidente aviatice, a spus luni Marius Iacob, procurorul şef al Secţiei de Urmărire Penală şi Criminalistică din cadrul Parchetului instanţei supreme vizitatorilor adunaţi la Parchet de Ziua europeană a justiţiei civile.
În faţa studenţilor la Drept şi a auditorilor de justiţie de la Institutul Naţional al Magistraturii, procurorul Marius Iacob a precizat că în cele 27 de accidente aviatice au fost implicate 28 de aeronave ale Forţelor Aeriene Române, într-unul din evenimente fiind implicate două MIG-uri, care s-au ciocnit în zbor, în anul 1993. În urma catastrofelor, 61 de militari au murit, doar doi supravieţuind, respectiv în accidentul de la Tuzla.
În cele mai multe catastrofe au fost implicate MIG-uri, 17 astfel de aparate prăbuşindu-se, în majoritatea cazurilor cauza fiind defecţiunile de natură tehnică. În accidentul de la Tuzla a fost implicat un aparat Antonov 2, fiind pentru prima dată când o astfel de aeronavă face obiectul unui incident, a spus Marius Iacob subliniind că acest caz este calificat drept cel mai grav în primul rând prin numărul victimelor, 12 militari pierzându-şi viaţa, iar alţi doi fiind răniţi.
Reamintim că potrivit anchetatorilor prăbuşirea avionului militar de tipul AN-2 în 5 iulie pe Aerodromul Tuzla, judeţul Constanţa, s-a produs din cauza ruperii levierului de comandă, iar propagarea fisurilor ar fi putut fi generată de suprasolicitarea lanţului longitudinal ca urmare a încărcăturii apropiate de masa maximă. Deşi nu a fost depăşită greutatea maximă admisă la decolare, poziţia centrului de greutate al avionului s-a situat la limita maximă admisă spate, se arată în documentul Ministerului Public, citat de Mediaf