Tânărul ministru al transporturilor spune că „a internalizat“ aşteptările generaţiei sale pentru o administrare mai eficientă a banilor publici, dar deocamdată nu a făcut nicio schimbare la vârful companiilor de stat
Ministrul transporturilor şi infrastructurii Alexandru Nazare (31 de ani), care ocupă această funcţie de aproape două luni, spune într-un interviu pentru Ziarul Financiar că miliardele de euro cheltuite în ultimii ani pentru infrastructură, în special cea rutieră, nu au avut rezultate vizibile din cauza lipsei unei planificări şi a unei prioritizări adecvate.
"În primul rând, lipsa unei planificări adecvate, lipsa unui portofoliu de proiecte clar şi în special coerenţă în prioritizare (sunt motive pentru care s-au cheltuit miliarde de euro în infrastructură, dar nu există rezultate - n.red.). Noi am vorbit abia în ultimii doi ani de zile clar despre Coridorul IV paneuropean, şi rutier şi feroviar, şi am încercat să imprimăm acest obiectiv ca prioritate şi nu întâmplător. (...) Dar nu era foarte clară în trecut această prioritate", a spus ministrul Nazare.
Şeful Transporturilor, recent instalat în această funcţie, este mai puţin vehement în declaraţii decât predecesoarea sa Anca Boagiu, care spunea în urmă cu un an, într-un interviu pentru ZF, că nu au existat rezultate notabile în dezvoltarea infrastructurii "din cauza ignoranţei, nepăsării, neştiinţei sau rea-voinţei, pentru că ministerul a avut tot timpul bani".
Nazare insistă acum că în ultimii doi ani au existat rezultate în infrastructură, cel puţin pe segmentul rutier. În 2011 au fost deschişi traficului 58 km de autostrăzi, iar pentru 2012 sunt planificaţi alţi 200, potrivit programului de guvernare. Însă Transporturile beneficiază de sume uriaşe de la buget: 3,3 mld. euro pe an.
Întrebat fiind dacă a scos "securea" pentru a face economii la minister, Nazare