Turiştii care au petrecut weekend-uri de coşmar în loc de ofertele de vis de pe internet, îşi pot recupera banii înapoi.
Cazurile cele mai dese sunt cele în care turiştii au avut de plătit la cazare mai mult decât preţurile afişate online. Alţii au dormit înghesuiţi pentru că numărul camerelor era mic.
Un caz de genul acesta a fost identificat la începutul lunii februarie. În urma unui control, inspectorii Oficiului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (OJPC) Suceava au amendat patronul pensiunii „Inima Bucovinei“ din Frasin pentru că şi-a atras clienţii cu preţuri de anul trecut, mai mici decât în realitate.
„Deşi site-ul oferă posibilitatea rezervării online, oferta de tarife se referă numai la diferite perioade din anul 2009. Din acest motiv s-a aplicat o amendă în cuantum de 4.000 de lei“, ne-a declarat Elena Oanea, inspector şef OJPC Suceava. Un alt caz se referă la o agenţie de turism din Câmpulung Moldovenesc. Administratorul a fost sancţionat deoarece a recomandat unui grup de turişti petrecerea unui sejur de patru zile la o pensiune din oraşul Frasin, care era prezentată ca având disponibile opt camere, bucătărie şi salon pentru servirea mesei. În realitate, inspectorii OJPC au descoperit că sunt doar şase camere, iar turiştii au dormit înghesuiţi. În plus, inspectorii au găsit lipsă autorizaţia de funcţionare a pensiunii.
Şeful agenţiei de turism a fost amendat cu 5.000 de lei, pentru că nu s-a interesat de condiţiile reale de cazare, iar pensiunea cu probleme a fost închisă. De la începutul anului, la OJPC au fost depuse zece plângeri la adresa ofertelor înşelătoare afişate pe internet, iar nouă administratori de pensiune au fost sancţionaţi.
Păgubiţii primesc banii înapoi
Sucevenii care au fost înşelaţi de reclamele mincinoase afişate pe internet, pot să se adreseze inspectorilor OJPC pentru a-şi rec