Tot mai multe televiziuni au aparut in Romania, insa, daca stii patru mari actori stii cam tot. In timp ce pierde audienta, piata comerciala ramane dominata de patru mari nume, doi investitori straini si doi locali: CME (Pro TV), SBS Broadcasting (prima TV), Voiculescu (Antenele) Vantu (Realitatea TV).
Televiziunea publica a pierdut ingrijorator audienta, pe segmentul stiri, iar suspiciunile de politizare s-au intensificat. Vantu, pretins detinator al Realitatii, are cazier, ceea ce il pune in imposibilitatea de a detine Realitatea TV. Pe de alta parte, Ion Tiriac, fost actionar la Pro TV, apare in relatari cu o firma cipriota similara cu cea de la Antena 4.
Acestea sunt cateva din semnalele formulate de un nou raport, editat de Network Media Programme (Londra) si EU Monitoring and Advocacy Programme (Budapesta), ambele din reteaua Open Society Network. Noul raport reia in 2008 aproape toate recomandarile formulate in precedenta editie, din 2005, intrucat mai nimic nu s-a imbunatatit, din contra.
Vantu - investitorul cu Realitatea unui cazier
Noul raport "Television Across Europe" a fost precedat acum trei ani de o cercetare EUMAP care a acoperit 20 de piete. La vremea respectiva, raportul EUMAP a starnit nenumarate dezbateri, intrucat, pentru prima oara in Romania, studiul cerea dezvaluirea anonimatului investitorilor din spatele unor firme ascunse in paradisuri fiscale, care detineau televiziuni importante. Un exemplu este Realitatea TV, cu al sau Bluelink Comunicazione (Cipru).
La scurt timp dupa aparitia raportului EUMAP 2005, Realitatea Media (pe atunci cu actionariat necunoscut) a fost somata de CNA sa dezvaluie structura actionariatului. La scurt timp, Sorin Ovidiu Vantu a iesit public, pentru prima oara, cu precizarea ca detine grupul Realitatea Media.
Insa nici pana astazi aceasta afirmatie