Situația aproape catastrofală a sistemului de transport feroviar din România a fost tratată pe larg de presăi în ultimii ani. De la garnituri depășite tehnologic, întârzieri nejustificate ale trenurilor, atât pe timp de vară, cât și iarna, nași care cer șpagă pentru a închide ochii cu privire la blatiști, datorii istorice și până la corupția la nivel înalt din cadrul companiei CFR, toate aceste aspecte au fost dezvăluite de reporterii Evenimentul zilei de-a lungul anilor. Sursa: Codrin Prisecaru
IANUARIE 2013. De fiecare dată când la Ministerul Transporturilor a ajuns un nou șef, situația gravă de la CFR Călători a fost una dintre primele probleme atacate, cel puțin la nivel declarativ.
Astfel, nici Relu Fenechiu, actualul ministru al Transporturilor, nu a pierdut ocazia de a-și da cu părerea pe acest subiect, soluția lui fiind, cel puțin la nivel de declarații, privatizarea companiei. DETALII: Fenechiu: CFR Călători trebuie privatizată
OCTOMBRIE 2012. Cel mai recent scandal care a adus în prim plan corupția de la CFR a izbucnit toamna trecută, când patru directori și peste 200 de angajaţi ai CFR au fost audiați de procurori într-un dosar ce a vizat șpaga luată de nași.
DETALII: Peste 200 de suspecţi în "Piramida şpăgii" din CFR. Patru directori cercetați și o pagubă uriașă. Directorul CFR Călători: "Nu sunt paznicul hoţilor"
Tot atunci, reporterii EVZ au tras un semnal de alarmă: blatiștii și nașii corupți produc o pagubă anuală de 33 de milioane de euro.
DETALII: ANALIZĂ EVZ. Din piramida şpăgilor la CFR lipseşte "Regina"
SEPTEMBRIE 2012. În toamna anului trecut, reporterii EVZ au publicat o analiză a motivelor pentru care operatorii privați din transportul feroviar au profit, la prețuri mult mai mici comparativ cu CFR Călători. DETALII: CFR PIERDE TRENUL în faţa operatorilor privaţi. La prețuri pe jumătate, nimeni NU MAI M