Cea mai mare parte a românilor aleg ca principală destinaţie de vacanţă Romania, malul Mării Negre situându-se pe primul loc în topul preferinţelor, potrivit celui mai nou studiu al companiei de cercetare GfK România. Potrivit studiului GfK, obiceiurile de vacanţă ale românilor legate de destinaţii şi transport nu se modifică semnificativ în acest an, cel puţin la nivel declarativ, deşi România trece printr-o perioadă plină de schimbări. În jur de 60% dintre românii cu
Cea mai mare parte a românilor aleg ca principală destinaţie de vacanţă Romania, malul Mării Negre situându-se pe primul loc în topul preferinţelor, potrivit celui mai nou studiu al companiei de cercetare GfK România.
Potrivit studiului GfK, obiceiurile de vacanţă ale românilor legate de destinaţii şi transport nu se modifică semnificativ în acest an, cel puţin la nivel declarativ, deşi România trece printr-o perioadă plină de schimbări.
În jur de 60% dintre românii cu vârste peste 15 ani nu intenţionează să îşi ia concediu în 2009, păstrându-şi obiceiurile de anul trecut. Aceştia sunt mai degrabă persoane cu vârste peste 55 de ani, din Moldova şi Oltenia, din mediul rural, cu studii primare şi venituri pe familie mai mici de 1.000 RON.
Românii care aleg să plece în afara ţării în vacanţă aleg destinaţii precum Turcia, Italia, Grecia şi Spania, acestea rămânând ca şi în 2008, cele mai vizitate destinaţii.
20% dintre români nu au bani să plece în vacanţă
Cei care pleacă în concediu beneficiază în medie de două săptămâni şi jumătate libere pe an. Lunile iulie şi august reprezintă cea mai des aleasă perioadă pentru petrecerea vacanţei.
În România sau în altă parte a lumii, staţiunile aflate la malul mării sunt considerate cele mai atractive fiind alese de 39% dintre cei care îşi iau vacanţă şi anul acesta. Muntele reprezintă şi el un punct de atracţie pentru 22% d