Stimulaţi investiţiile şi asiguraţi-vă că ele se fac nu doar pe hârtie! - acesta este cel mai important sfat pe care antreprenorii români îl adresează Guvernului, care ar trebui însă să se uite cu mai mare atenţie la aparatul administrativ şi la cât de stufos a devenit acesta.
"Avem mult prea mulţi funcţionari. Pentru ce sunt necesari 17-20 de angajaţi (într-o instituţie - n. red.) când altădată erau 7-8", se întreabă Mihai Miron, unul dintre cei mai cunoscuţi antreprenori români din industria farmaceutică. Miron a vândut primul business creat către gigantul GSK, dar ulterior a pus bazele unui nou grup în industria farmaceutică, grup ce a ajuns la afaceri de peste 100 mil. euro.
Miron este de părere că ar trebui stimulate investiţiile, "aşa cum s-a întâmplat în anii '90" prin neimpozitarea profitului reinvestit, ceea ce ar ajuta atât companiile locale, cât şi cele internaţionale.
Ziarul Financiar a cerut în ultima săptămână opinia mai multor antreprenori români şi a unor şefi de companii legată de modul în care pot fi reduse cheltuielile în 2012. Legea bugetului de stat, cel mai important act normativ al unui an fiscal, trebuia să fie de mai bine de două săptămâni în dezbaterea Parlamentului, însă, la fel ca în anii anteriori, bugetul de stat nu a fost încă promovat nici măcar în Guvern.
Antreprenorii chestionaţi de ZF au atras atenţia asupra faptului că în ultimii doi ani România a pornit la drum cu un buget care s-a dovedit complet nerealist şi au spus că ar fi necesară o responsabilizare a celor care întocmesc bugetul astfel încât aceştia să poată fi traşi la răspundere în momentul în care ţintele stabilite sunt contrazise sever de realitate. În 2009 a fost prognozată o creştere a PIB-ului cu 2%, dar în realitate economia locală s-a confruntat cu o recesiune puternică şi a terminat cu un mi