Aplicarea Ordonanţei de Urgenţă nr. 63/2010 prin care se reduc cheltuielile publice impune pentru Braşov un număr maxim de 3.841 de angajaţi în primăriile din judeţ şi 715 la Consiliul Judeţean, precum şi în instituţiile subordonate acestora. Conform datelor centralizate la Prefectura Braşov, 80% din cele 58 de localităţi ale judeţului se conformează deja noilor cifre, astfel că doar în câteva primării trebuie făcute disponibilizări. În altele, însă, ar trebui să se facă angajări, după cum e cazul oraşului Râşnov, însă nu deocamdată.
Din totalul de 4.556 de angajaţi care vor rămâne în aceste instituţii, 3.523 fac parte din aparatul propriu al primăriilor, Consiliului Judeţean şi în instituţiile subordonate acestora, 180 sunt de la serviciile de evidenţă a persoanei, 742 de la Poliţia Comunitară şi 111 - angajaţi în birourile care se ocupă cu atragerea de fonduri europene.
Derogare pentru Poliţia Comunitară
„S-au produs o serie de modificări în ceea ce priveşte numărul maxim de poliţişti comunitari acceptaţi. Astfel, doar în localităţile unde există servicii de poliţie comunitară funcţionale, iar calculele numerice, făcute după numărul de populaţie, arătau că sunt acceptaţi doar 1-2 angajaţi, numărul acestora s-a suplimentat la maximum 3. Decizia a fost luată pentru eficientizarea acestor structuri, în condiţiile în care serviciile de poliţie comunitară lucrează în ture”, ne-a declarat Monica Morgovan, purtătorul de cuvânt al Prefecturii. Primarii din judeţ au la dispoziţie maxim 40 de zile pentru a revizui schemele de personal, iar până în data de 16 august fiecare primărie trebuie să aibă aprobată noile organigrame.
437 de angajaţi din Primăria Braşov trebuie să îşi caute alt loc de muncă
Dintre cei 1.179 de angajaţi ai Primăriei Braşov, ai serviciilor publice şi ai instituţiilor de cultură subordonate acesteia, 437 vor f