Perspectivele economice incerte vor determina companiile să se concentreze pe costuri, iar lansările de tablete PC ar putea fi soluţia pentru creşterea vânzărilor pe segmentul de IT&C, potrivit analiştilor de la Deloitte..
Segmentul de piaţă dintre cele mai mici laptop-uri şi cele mai mari telefoane mobile a fost o zonă „moartă‟ din punct de vedere tehnologic, iar tabletele PC ar putea rezolva această problemă. Potrivit estimărilor, vânzările de astfel de dispozitive vor ajunge la câteva zeci de milioane de unităţi în 2010. Alţi analişti prognozează că ele vor depăşi un milliard de dolari la un an de la lansare.
Tablele PC oferă acces la telefonia mobilă şi au WiFi
Producători precum Apple sau Microsoft în colaborare cu Hewlett-Packard (HP) se pregătesc să lanseze aceste produse la începutul anului. Dispozitivele vor avea un preţ de vânzare cuprins între 400 şi 800 de dolari, vor cântări mai puţin de 500 de grame şi vor avea dimensiuni de 20/12/2,5 centimetri. Funcţiile vor include acces la telefonia mobilă şi la tehnologia WiFi.
Tablet PC-ul de la Apple va fi disponibil în martie, însă Steve Ballmer, şeful Microsoft, a contracarat mişcarea lui Steve Jobs şi a prezentat propria versiune de tablet în parteneriat cu HP. Potrivit surselor citate de New York Times noul tablet PC semnat Microsoft va fi construit de HP şi va dispune de funcţii multitouch. De asemenea, noul gadget Microsoft va putea fi utilizat şi ca e-reader. Tabletul PC va fi lansat, propriu-zis, la jumătatea anului. Dispozitivul Apple va semana cu un iPod Touch mai mare si va avea un ecran multitouch de 10,1 inchi. Se va putea conecta la internet wireless şi va fi ca un minilaptop. Astfel, va permite utilizatorului să navigheze pe internet şi să citească cărţi electronice.
Achiziţiile IT, după criteriile propuse de angajaţi
În 2010, mai multe c