Opel a reusit sa aduca pe piata o noua generatie de masini mult imbunatatita, primul model a fost Insignia, iar cel de-al doilea este noul Astra, o mare diferenta fata de predecesorul sau.
Cea de-a patra generatie Opel Astra este puternic inspirata din Insignia, interiorul celor doua modele fiind aproape identic.
Dezvoltat in Rüsselsheim, Germania, Opel Astra este prevazut cu un sasiu complet nou. Lungimea noului model este de 4,42 metri. Ampatamentul sau mai lung este combinat cu un ecartament mai lat si o noua constructie a puntii spate. Sasiul Opel Astra a fost dezvoltat ca un sistem mecatronic care integreaza complet functiile mecanice si sistemele de comanda electronice.
Modelul de test a fost 1.7 CDTI 125 CP in echipare Cosmo cu transmisie manuala in sase trepte, al carui pret este de circa 19.500 euro cu TVA.
Cei 125 de cai putere sunt alegerea perfecta, masina se misca bine in depasiri, iar consumul este foarte bun daca conduci cu viteza legala.
Pe ruta Bucuresti-Buzau - Barajul Siriu - Brasov - Sinaia - Bucuresti noul Astra diesel de 125 CP a inregistrat un consum de 5,3 litri.
Modelul este o reusita ca design, comportament pe sosea, consum redus de carburant. Noul Astra sta foarte bine pe viraje, iti da o senzatie de masina sport, scaunele te tin bine si nu ai nicio clipa senzatia de nesiguranta.
Mai putin bine sta noul Astra cu vizibilitatea laterala, montantul A iti creeaza probleme in curbe sau prin oras cand mergi pe stradute. Un alt minus este insonorizarea, motorizare diesel se cam aude in interior.
Calitatea materialelor folosite in habitaclu este medie, scaunele din material textil si plasticul de pe bord arata bine. Foarte placute sunt luminile ambientale de culoare rosie, amplasate pe fetele de usi si in jurul schimbatorului de viteze. Ceasurile din bord sunt de culoare alba, insa la apasarea butonulu