Sub genericul "Israel - 60", am putut vedea in Capitala si o remarcabila productie coregrafica gazduita de Opera Nationala, o lucrare celebra a repertoriului international care nu se afla in repertoriul bucurestean: Romeo si Julieta de Prokofiev.
Asadar, curiozitatea de a vedea pe viu Baletul National Israelian a fost dublata de placerea de a urmari o alta versiune a baletului Romeo si Julieta de Prokofiev, care - indraznesc sa spun cu riscul de a contrazice clasamentele oficiale - ramane, dupa Lacul lebedelor, unul dintre cele mai iubite balete clasice.
Reluarea acestei productii, a carei premiera a avut loc in anul 1991, a marcat in toamna anului 2007 deschiderea celei de-a 40-a stagiuni a baletului israelian. Tragica poveste shakespeareana este transpusa coregrafic de Berta Iampolsky, care a fost, in 1967, fondatoarea Baletului Israelian, alaturi de Hilel Markman. Cei doi continua sa fie directorii artistici ai acestei unice companii profesioniste de balet din Israel care aduce in spectacolele sale marile titluri clasice si neoclasice din repertoriul international. De la primul spectacol, prezentat in urma cu 40 de ani in sala cinematografului Rina din Hulon, si pana la momentul in care, in vara anului 2004, dupa 37 de ani de la infiintare, institutia si-a deschis propriul sediu in TelAviv, evolutia nu a fost usoara. La ora actuala, in studiourile teatrului se desfasoara si activitatea Centrului de Balet Clasic, scoala oficiala a baletului israelian.
Repertoriul variat al companiei, bazat pe numeroase lucrari ale lui Georges Balanchine (precum Concerto barocco, Square dance, La valse, The four temperaments si Simphony in C), este imbogatit in permanenta de lucrarile Bertei Iampolsky, care, pe parcursul celor patru decenii de activitate artistica, a creat peste 30 de piese originale pentru baletul israelian. In paralel sunt prezentate si luc