Roboţii submarini au reuşit să identifice un fragment important al avionului Airbus A330 prăbuşit în Atlantic pe 1 iunie 2009 şi mai multe cadavre, a anunţat ministrul francez al Transporturilor, Natalie Kosciusko-Morizet. Operaţiunile de recuperare a epavei vor începe peste o lună, iar autorităţile franceze vor să scoata la licitaţie această sarcină, favorite fiind o companie din SUA şi una din Franţa.
Epava avionului se află la 1.500 de kilometri de coasta Braziliei, ţara din care a decolat cursa AF 447, puţin mai la nord decât se aşteptau specialiştii francezi. Resturile avionului sunt împrăştiate pe fundul oceanului pe o suprafaţă de peste 10.000 de metri pătraţi. Oficialii de la Paris sunt optimişti în privinţa indentificării cadavrelor.
Biroul pentru Anchete şi Analiza din Ministerul francez al Transporturilor speră să poată recupera şi cutiile negre ale aparatului, pentru a elucida cauzele prăbuşirii. Acesta a fost primul accident în care a fost implicat un A330 şi cel mai grav accident din istoria Air France.
Roboţii submarini au reuşit să identifice un fragment important al avionului Airbus A330 prăbuşit în Atlantic pe 1 iunie 2009 şi mai multe cadavre, a anunţat ministrul francez al Transporturilor, Natalie Kosciusko-Morizet. Operaţiunile de recuperare a epavei vor începe peste o lună, iar autorităţile franceze vor să scoata la licitaţie această sarcină, favorite fiind o companie din SUA şi una din Franţa.
Epava avionului se află la 1.500 de kilometri de coasta Braziliei, ţara din care a decolat cursa AF 447, puţin mai la nord decât se aşteptau specialiştii francezi. Resturile avionului sunt împrăştiate pe fundul oceanului pe o suprafaţă de peste 10.000 de metri pătraţi. Oficialii de la Paris sunt optimişti în privinţa indentificării cadavrelor.
Biroul pentru Anchete şi Analiza din Ministerul francez al Transporturilor speră să