1.350 de cai putere de la Bugatti se iau la întrecere cu 1.287 de cai putere de la Shelby SuperCars (SSC) în încercarea de a depăşi bariera celor 420 de km/h. Două hypercar-uri - şi totuşi maşini de stradă - ce sfidează provocările crizei accelerând cât mai repede. Ultimele măsurători oficiale au stabilit că cea mai rapidă maşină de serie – mică, ce-i drept! – este SCC Ultimate Aero, cu 413 km/h. Cifra i-a cam înfuriat pe cei de la Bugatti, care nu vor cu niciun chip să fie pe locul doi. Aşa că cei de la Molsheim au pregătit o aniversare de mare viteză, cu modelul Centenaire, dezvăluit la Geneva.
Bugatti Veyron
Cel mai valoros nume din patrimoniul Volkswagen iese la rampă la Salonul de la Geneva cu o versiune specială a modelului Veyron, botezat Centenaire Edition, ce va fi propulsat de un motor cu o putere de 1.350 CP. Aţi citit bine, 1.350 de cai putere, un monstruos agregat W16 quad-turbo, cu o cilindree de opt litri şi care - speră constructorii - va propulsa maşina până la viteza de 420 km/h. Această cifră va fi atinsă graţie caroseriei, construită în mare parte din fibră de carbon şi ajustărilor de fineţe efectuate la nivel tehnic.
În 1909, maestrul Ettore Bugatti a pus bazele unei mărci ce avea să devină celebră prin modelele sale exclusiviste. Ridicată la Molsheim, în Alsacia, fabrica de automobile a scos pe porţile sale maşini de sport care au reportat de-a lungul timpului nu mai puţin de 37 de recorduri şi peste 10.000 de victorii în curse internaţionale.
„Nimic nu este prea frumos, nimic nu este prea scump” a fost deviza părintelui unei mărci ce nu a reuşit să-i supravieţuiască. La moartea lui Ettore Bugatti, în 1947, uzina de la Molsheim a fost vândută constructorului spaniol Hispano Suiza.
În 1998, la ideea lui Ferdinand Piëch, grupul Volkswagen AG a preluat societatea Bugatti Automo