Conectarea zonei de sud-vest a României, care va deveni pol al industriei auto, de reţeaua naţională de autostrăzi, inclusiv printr-o autostradă în parteneriat public-privat, reprezintă o prioritate pe termen scurt a MTI, a declarat secretarul general adjunct al instituţiei, Horaţiu Buzatu, informează Mediafax.
În sud-vestul României sunt amplasate atât cele două uzine auto din România - Dacia Piteşti şi Ford Craiova, dar şi alţi producători din industria auto.
"Investiţiile în industria auto s-au întâmplat şi se întâmplă. România are potenţial de creştere foarte important, media de maşini la mia de locuitori este foarte departe de media europeană, suntem în coada clasamentului în Europa. Având în vedere acest lucru, infrastructura actuală nu rezistă, nu poate absorbi, satisface necesităţile producătorilor şi nici necesităţile cetăţenilor deţinători de automobile", a afirmat Buzatu la seminarul Mediafax Talks about Auto Industry, organizat în parteneriat cu Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).
Buzatu a arătat că în zona de sud-vest a României se prefigurează crearea unui pol al industriei auto, în condiţiile în care pe lângă uzinele Dacia şi Ford funcţionează mulţi producători din domeniul auto, precum Pirelli sau IAC Drăgăşani.
"Infrastructura în această zonă este subdezvoltată, iar planurile nu includ pe termen scurt racordarea acestei zone la reţeaua naţională de autostrăzi. De aceea gândim ca o prioritatea pe termen scurt racordarea acestei zone la reţeaua naţională de autostrăzi, pentru că se produce mult în această zonă. Finanţarea s-ar putea rezolva prin investiţii în parteneriat public privat, poate vom vedea apariţia primei autostrăzi private în zonă. Eu sprijin intens această idee", a adăugat Buzatu.
Până la construcţia unei autostrăzi în zonă, în luna noiembrie va fi finalizat, potrivit reprez