Legea privind combaterea practicilor comerciale incorecte a intrat in vigoare incepand cu luna ianuarie a anului in curs, si este aplicabila de la inceputul lunii februarie, a declarat miercuri, intr-o conferinta de presa, presedintele Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), Dan Vlaicu.
Actul normativ confera ANPC competenta de a sanctiona publicitatea inselatoare, publicitatea agresiva, falsele oferte 'gratuite', inducerea in eroare a consumatorilor prin omisiune sau prin reclamele-capcana.
Sanctiunile pe care ANPC le poate aplica sunt de la 3.000 la 30.000 lei. Neincetarea practicii incorecte atrage dupa sine sanctiuni de la 6.000 la 60.000 lei, iar ca masura complementara se poate dispune suspendarea activitatii pana la intrarea in legalitate.
Depunerea unei contestatii in instanta de catre operatorul economic nu duce la suspendarea masurii decise de catre ANPC.
Toate modalitatile de a pacali consumatorul sunt incluse intr-o lista neagra detaliata a practicilor comerciale considerate incorecte in orice situatie, care vor fi sanctionate de ANPC incepand cu 31 ianuarie 2008. In aceasta perioada operatorii economici au obligatia de a cunoaste prevederile acestei legi.
"Chiar in urmatoarele zile ne vom intalni cu reprezentantii lanturilor de hipermarketuri, pe care ii vom informa despre noile prevederi legale si asupra sanctiunilor pe care le risca in cazul nerespectarii legii", a spus Vlaicu.
Acesta lege, comuna in toate statele Uniunii Europene, (denumita Legea 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comerciantilor in relatia cu consumatorii si armonizarea reglementarilor cu legislatia europeana privind protectia consumatorilor, publicata in Monitorul Oficial la data de 28 decembrie 2007) defineste clar notiuni ca produs, consumator, comerciant, practic