Dacă înainte de criză companiile erau preocupate de schimbările pe care le dicta piaţa, acum trebuie să fie atente şi la angajaţi. Competenţele şi comportamentul acestora este vital pentru supravieţuirea în afaceri. Conceptul de responsabilitate socială a companiei (RSC) a intrat în atenţia noastră de puţin timp, deşi se bucură de recunoaştere în ţările dezvoltate deja de câteva decenii. Acţiunile de RSC nu prea au atras interesul românilor, deoarece au fost asociate
Dacă înainte de criză companiile erau preocupate de schimbările pe care le dicta piaţa, acum trebuie să fie atente şi la angajaţi. Competenţele şi comportamentul acestora este vital pentru supravieţuirea în afaceri.
Conceptul de responsabilitate socială a companiei (RSC) a intrat în atenţia noastră de puţin timp, deşi se bucură de recunoaştere în ţările dezvoltate deja de câteva decenii. Acţiunile de RSC nu prea au atras interesul românilor, deoarece au fost asociate mai mult cu formule subtile de publicitate sau de reclamă. Conceptul este însă mult mai larg decât acţiunile filantropice sau participarea cu donaţii la diverse acţiuni comunitare, practicate de companii. Firma de consultanţă Braun&Partners Network încearcă să schimbe percepţia limitată asupra acestui concept, prin integrarea României în studiile anuale de RSC efectuate în mai multe ţări ale lumii.
„Cercetarea noastră urmăreşte analiza performanţei companiilor pe baza informaţiilor puse la dispoziţia publicului şi accesibile părţilor cointeresate (stakeholderi), ne explică Diana Untaru, consultant Braun Partners România. Metodologia de rating se bazează pe standardele Accountability urmărind şapte criterii: transparenţă şi comunicare, guvernanţă corporativă, relaţiile cu părţile interesate (stakeholderi), responsabilitate faţă de mediu, responsabilitate economică, societate şi resurse umane.“
România a participa