„Cei mai mari investitori in publicitate sunt retailul, FMCG-ul si telecomul. Toate aceste trei industrii, din pacate, sunt dependente de puterea de cumparare a populatiei. Desi PIB-ul a crescut in ultima perioada, aceasta evolutie nu se datoreste cresterii acestei puteri de cumparare ci a exporturilor si a agriculturii”, subliniaza el.
Atunci cand puterea de cumparare a populatiei va reveni la normal si indexul increderii va creste vom putea vorbi de o crestere a pietei de publicitate in Romania.
„Asa ca cel mai bine trebuie intrebati politicienii, ei sunt in mai mare masura sa raspunda acestei intrebari”, mai spune Dumitrescu.
Stefan Iordache, seful Leo Burnett, spune ca in urmatorii doi ani vom vedea o inversare a trendului, scaderea pietei oprindu-se. „Noi avem rabdare, suntem oameni maturi!”, a spus el, zambind. „Tot ce a fost mai rau, a trecut. Ratecard-ul nu mai poate scadea, nu va mai fi presiune asupra publisherilor”, spune el, increzator.
In ceea ce priveste tranzactia dintre Publicis si cele cinci agentii, directorii executivi ai companiilor subliniaza ca isi vor pastra independenta si vor continua „activitatea antreprenoriala”. Nu vor exista angajari suplimentare dar nici reduceri de personal in urmatorii ani.
„Este o casnicie asteptata, dupa o logodna prelungita. Ponderea de 51% detinuta de Publicis este perfecta si in linie cu strategia globala a companiei, lasand loc liber pentru motivatie si antreprenoriat. Vom pune accent ridicat pe transparenta in relatia cu clientii, ceva ce, din pacate, lipseste pe piata locala”, mai spune Teddy Dumitrescu.
Oficialii agentiilor nu au putut preciza ce pondere din piata de comunicare si publicitate vor detine dupa finalizarea tranzactiei, la inceputul anului viitor, insa au tinut sa sublinieze ca nu se apropie de un prag periculos astfel incat sa se produca o concentrare economica