Grupul german REWE va investi peste 100 milioane euro în următorii doi ani în deschiderea de noi magazine Penny şi XXL Mega Discount în România şi modernizarea celor existente, urmând să ajungă în 2014 la o reţea 174 de unităţi, vânzări de peste 550 milioane euro şi profit de 3,5 milioane euro.
"Anul acesta vom investi 58 milioane de euro în extindere, în noi deschideri şi achiziţii de terenuri pentru anii următori. În 2014 vom avea o sumă similară, de 50 milioane euro. Investiţia într-un magazin este de circa 2 milioane euro din care jumătate reprezintă costul terenului. 70% din terenurile pe care sunt construite magazinele Penny şi XXL Mega Discount aparţin companiei. Continuăm să ne focusăm pe oraşele mici, dar vrem să accelerăm extinderea şi în oraşele mari", a declarat, într-o conferinţă de presă, directorul financiar al REWE România, Daniel Gross.
El a arătat că, urmare a rezultatelor procesului de remodelare şi modernizare a magazinelor început în 2012, traduse în creşterea vânzărilor Penny Market cu 11% şi a celor XXL Mega Discount cu 5,2%, compania a decis accelerarea deschiderilor noi de la 15 magazine pe an la 20 de magazine pe an.
"Strategia noastră nu este să intrăm pe alte pieţe, ci să ne consolidăm prezenţa pe cele existente. În România vedem potenţial de creştere puternică în următorii 10 ani. Avem în plan să ajungem la 400 de unităţi Penny Market şi XXL Mega Discount în următorii 10 ani", a arătat la rândul său Martin Bruning, managing director Corporate Communications al grupului german.
În prezent, reţeaua REWE este alcătuită din 137 de magazine Penny Market, 7 magazine XXL Mega Discount şi două depozite, la Ştefăneştii de Jos (Ilfov) şi Turda.
Compania va acorda o atenţie mai mare şi extinderii în Bucureşti, unde deţine doar 5 magazine.
"În Bucureşti era foarte scump (terenul - n.r.). Abia acum a devenit i