Producatorii de jocuri video incearca prin noul val jocuri cu retele sociale sa permita utilizatorilor sa joace in echipa online si sa-si creeze propria personalitate.
Primii trei producatori de console din lume, Microsoft, Nintendo si Sony, produc cadre pentru jucatori pentru a se conecta cu hardware-ul si soft-ul in orice comunitate online de jucatori.
Sony a lansat site-ul PlayStation Network pentru utilizatorii de console in urma cu trei ani si lucreaza la la crearea lumii virtuale PlayStation Home in care jucatorii vor juca in forme personalizate animate numite “avatar”.
Utilizatorii de console Xbox 360 sunt raportati la inscrierea in comunitatea Xbox Live care are o rata de un utilizator la fiecare cinci secunde si pe care site s-au cheltuit mai mult de un miliard de dolari.
Site-ul Xbox 360 va fi refacut pana la sfarsitul anului pentru a deveni mai social, cu imagini asociate complete si un loc de intalnire online pentru echipe, conform declaratiilor vicepresedintelui echipei Live, John Schappert.
“Ideea noastra este de a face fiecare experienta o experienta impartasita, indiferent ca vrei sa joci sau ca faci ceea ce fac prietenii tai”, a declarat Shappert.
Jucatorii Xbox vor avea posibilitatea de a juca impotriva oricarui avatar creat din jocul simulator.
Nintendo a produs o comunitate online cu avataruri de jucatori “Mii” de cand consola Wii a fost lansata in 2006.
In acesta saptamana a fost prezentata “vedeta japoneza” a jocurilor, Wii Music, soft care permite oamenilor sa cante la 50 de instrumente si sa se alature cu alti utilizatori pentru a canta impreuna live cu ajutorul internetului.
Jocul “Animal Crossings” produs pentru Wii de catre centrele de socializare Nintendo pentru comunitatile online le ofera jucatorilor sai sa vorbeasca cu alti jucatori prin casti cu microfoane conectate la console. @N_P