Bunele maniere, o gândire critică şi responsabilitatea cheltuirii banilor sunt competenţele pe care Ministerul Educaţiei vrea să le dezvolte copiilor încă din şcoala primară, prin noile cursuri opţionale aprobate.
Bunele maniere, cei şapte ani de acasă şi conduita corectă la şcoală şi în lume vor fi studiate la opţionalul „Educaţie pentru societate”, predat la clasele pregătitoare, clasa I şi a II-a, în timp ce la „Educaţie financiară” elevii de clasa a III-a şi a IV-a vor învăţa valoarea banului, importanţa economisirii de valută, cum se foloseşte un card şi cum funcţionează sistemul bancar.
Tot la clasele a III-a şi a IV-a se poate studia şi „Filosofia pentru copii” unde elevii învaţă să pună întrebări, să dezbată şi să gândească critic. Cele trei discipline, aprobate recent prin ordinul ministrului Educaţiei, Remus Pricopie, fac acum parte din materiile opţionale care pot fi studiate în şcoli, în funcţie de alegerea profesorilor, a elevilor şi a părinţilor.
„Educaţia financiară“ însă este singurul dintre cele trei opţionale care va avea şi un manual gratuit elaborat şi distribuit de Banca Naţională a României (BNR), motiv pentru care ar putea fi şi disciplina cea mai populară.
Reguli de conduită din prima clasă
„Opţionalele acestea sunt menite să dezvolte nişte competenţe, spre exemplu, la clasa I elevii învaţă respectarea unei norme de conduită în clasă. La «Educaţia pentru societate» ei învaţă cum să se integreze în comunitatea şcolară, în societate, discută la clasă cu profesorii care sunt regulile de conduită şi ce urmări ar avea respectarea sau nerespectarea lor“, a explicat pentru „Adevărul“ expertul în educaţie Angela Teşileanu de la Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei (ISE), care elaborează programe şcolare pentru învăţământul preuniversitar, atât pentru materiile obligatorii, cât şi