Compania aeriană Blue Air a cerut sprijin Comisiei Europene şi Guvernului României, după ce a acumulat pierderi de 2,48 de milioane de euro în perioada cât spaţiul aerian a fost închis, au declarat, pentru „Adevărul", reprezentanţii companiei.
Blue Air a anulat 164 de zboruri în perioada în care spaţiul aerian a fost închis, măsură care a afectat peste 20.000 de pasageri.
Din pierderile totale, care se ridică la 2,48 milioane de euro, cea mai mare parte reprezintă pierderi din vânzări - 1,7 milioane de euro, iar rambursările au însemnat 450.000 de euro. Costurile de operare de pe alte aeroporturi s-au ridicat la 30.000 de euro, în timp ce reprogramarea pasagerilor pe zboruri ulterioare a costat compania 300.000 de euro.
"Compania Blue Air a trimis aceste date şi către Comisia Europeană, precum şi catre Guvernul Romaniei, în vederea obţinerii de sprijin în gestionarea acestei situaţii", au spus reprezentanţii companiei.
Un nor de cenuşă provocat de erupţia unui vulcan din Islanda a perturbat traficul aerian în Europa şi a determinat închiderea spaţiilor aeriene din mai multe state.
Traficul aerian pe întreg teritoriul României a fost închis sâmbătă, la ora 18.00, şi a fost redeschis luni, la ora 15.00.
Companiile cu activităţi în transportul aerian aflate în subordinea Ministerului Transporturilor şi aerogările administrate de autorităţile locale au pierdut de vineri până marţi circa şapte milioane de euro din cauza închiderii spaţiului aerian, din care patru milioane de euro au fost raportate de Tarom.