Cum erau determinaţi înaintaşii noştri să cumpere unele produse? Ce sloganuri se foloseau? Ce reclame apăreau?
Expoziţia "Reclame din România interbelică”, realizată de Arhivele Naţionale din judeţul Timiş, îşi propune să aducă în atenţia pasionaţilor de publicitate, dar şi publicului larg câteva reclame interesante şi reprezentative din aceea perioadă. Această expoziţie continuă şi în acelaşi timp completează una mai veche "Mărci de fabrică de altădată” realizată de Serviciul Judeţean Timiş al Arhivelor Naţionale în anul 2010. Alegerea unei astfel de tematici a fost influenţată de izul, frumuseţea şi ingeniozitatea reclamelor de altădată, dar şi de bogăţia materialului publicitar.
Planşele expuse cuprind atât reclame ale mărcilor româneşti, cât şi ale unor mărci internaţionale. Printre mărcile autohtone se regăsesc: ciocolata Kandia, ciorapii Adesgo, Titan Nădrag Călan SAR, Theodor Atanasiu "La vulturul de mare cu peştele în ghiare”, crema şi apa Laura, dar sunt foarte bine reprezentate şi produse şi firme internaţionale
Astfel, se poate observa că publicitatea din România în aceea perioadă nu era cu nimic mai prejos decât cea din Europa de Vest sau Statele Unite şi nicidecum tributară în exclusivitate împrumuturilor din experienţa internaţională.
Expoziţia, vernisată astăzi, a fost realizată de Raul Ionuţ Rus, Dan Pura, Aurelia Mitrache, şi poate fi vizitată la sediul Arhivelor Naţionale Timiş, inclusiv in luna iulie.
Cum erau determinaţi înaintaşii noştri să cumpere unele produse? Ce sloganuri se foloseau? Ce reclame apăreau?
Expoziţia "Reclame din România interbelică”, realizată de Arhivele Naţionale din judeţul Timiş, îşi propune să aducă în atenţia pasionaţilor de publicitate, dar şi publicului larg câteva reclame interesante şi reprezentative din aceea perioadă. Această expoziţie continuă şi în acelaşi timp completează una m