În încercarea de a economisi bani, ne lăsăm prinşi în plasa site-urilor care oferă discounturi semnificative la produse sau servicii de care nu avem nevoie, cheltuind astfel nejustificat. Sursa: RĂZVAN VĂLCĂNEANȚU
Trăim în epoca de aur a cupoanelor şi voucherelor. Mulţi găsesc câteva zeci de "oferte speciale" în fiecare dimineaţă când îşi verifică e-mail-ul. Aparent, scopul acestora este de a ne ajuta să economisim bani achiziţionând produse şi servicii la preţuri imbatabile.
De fapt, specialiştii care analizează comportamentul consumatorilor avertizează că astfel de oferte speciale ne fac să cheltuim mai mult, oferindu-ne produse sau servicii de care, de fapt, nu avem nevoie. Potrivit unui studiu realizat de Universitatea Rice din Statele Unite, unul din cinci vouchere achiziţionate nu sunt utilizate niciodată. Astfel, firmele încasează bani pe servicii pe care nu le prestează.
Manipulaţi de site-urile de reduceri
Te-ai grăbit să profiţi de reducerea de 50% la o şedinţă de masaj chinezesc ca apoi să te gândeşti că puteai achita factura la telefon cu banii aruncaţi pe "super oferta" de pe site? Înseamnă că suferi de ceea ce specialiştii în comportamentul consumatorului numesc "sindromul Groupon", după numele celui mai mare distribuitor de astfel de vouchere.
Potrivit lui Madison Riley, un analist pe retail la Kurt Salmon Associates, citat de Boston Globe, aceste site-uri de reduceri profită de slăbiciunile psihicului uman pentru a ne face să cheltuim cât mai mulţi bani, îmbinând plăcerea simplă a vânătorii de comori cu impulsul unei achiziţii de moment şi cu frica de a lăsa să ne scape o "afacere". Fie că este vorba de o şedinţă de masaj, de o consultaţie stomatologică sau de câteva nopţi de cazare la o pensiune la munte, românii se aruncă asupra ofertelor existente pe site-urile de reduceri.
Potrivit capital.ro, în primele şase l