China a inaugurat, joi, cel mai lung pod peste apă din lume: are 42,5 km şi face legătura între două mari centre urbane din estul ţării, oraşul Qingdao şi suburbia Huangdao, scurtând timpul de deplasare între ele cu 20-30 de minute.
Podul are o lăţime de 33 de metri, fiind dotat cu şase benzi, este susţinut de circa 5.000 de piloni, a fost construit în patru ani, iar costurile se ridică la aproximativ 6 miliarde de euro, potrivit Daily Telegraph.
Cel puţin 10.000 de muncitori au lucrat la cel mai lung pod din lume peste apă, începând cu extremităţile lui, pentru ca în ultimele zile cele două părţi să fie unite la mijloc. 450.000 de tone de oţel au fost folosite la construirea podului, suficient pentru construirea a 65 de turnuri Eiffel, şi 2,3 milioane de metri cubi de ciment.
Podul Qingdao Haiwan este mai lung cu 5 kilometri decât actualul deţinător al recordului, podul Lake Pontchartrain Causeway din statul american Louisiana. Potrivit specialiştilor, podul poate susţine peste 30.000 de maşini pe zi şi poate face faţă unui cutremur cu magnitudinea de 8 grade.
Singura construcţie de la noi din ţară care ţine şoferii la distanţă în caz de cutremur este Podul Basarab din Bucureşti, dotat cu ecrane pe care va fi afişat un mesaj de avertizare cu jumătate de minut înainte de producerea unui cutremur mai mare de şase grade. Construcţia a fost proiectată pentru a rezista seismelor de peste şapte grade.
Galerie foto spectaculoasă: Pasajul Basarab, văzut din elicopter!
Deşi al lor este construit pe apă, iar al nostru este terestru, ambele structuri reprezintă un pod. Numărul muncitorilor implicaţi în proiect, kilometrii construiţi şi banii investiţi sunt elemente care fac diferenţa. Făcând o comparaţie între podul chinezilor şi cel construit în Bucureşti, constatăm că proiectul pasajului Basarab a fost realizat în urm