Pentru a conecta familia la conţinutul tridimensional, pachetul de vânzare conţine două perechi de ochelari compatibili După cum era de aşteptat, România nu putea rata startul competiţiei 3D în ceea ce priveşte lansările de televizoare capabile să redea conţinut tridimensional. La primul fluier al Campionatului Mondial de Fotbal din Africa de Sud, retail-ul punea la dispoziţia publicului cu dare de mână televizoare 3D de la marii producători de electronice (LG, Samsung, Panasonic şi Sony), cu o ofertă variată şi în ceea ce priveşte tehnologia asociată (LCD, LED TV, plasma TV). Din toamnă a intrat pe această piaţă şi Philips, între timp petrecându-se şi o extindere a modelelor de televizoare 3D, punându-se accent în special pe posibilitatea de conversie 2D-3D. Nu de alta, dar cum lipsa producţiilor 3D este în continuare cronică, o altă “şmecherie” tehnică trebuia să stimuleze cumva vânzările. Oricum, cu sau fără această conversie, unii producători par mulţumiţi de primul an 3D TV.
“Estimările noastre în ceea ce priveşte vânzările de televizoare 3D au fost depăşite. Românii au dovedit un interes mult mai pronunţat decât am estimat iniţial”, spune Taiju Ishikawa, branch manager Sony România.
Dar ce înseamnă concret acest lucru?
“Piaţa televizoarelor 3D reprezintă în acest moment aproximativ 1% din totalul pieţei de televizoare (fără CRT), într-un context în care televizoarele cu plasmă au ajuns la un procentaj cuprins între 10% şi 12%, iar cel al televizoarelor LCD+ LED, la 88%-90%”, declară Sorin Spînu, Senior Sales Manager Home Entertainment LG Electronics România. “Pentru 2011 estimăm o creştere pe segmentul 3D TV, în funcţie de disponibilitatea conţinutului pe piaţă, estimările noastre fiind în jurul a 2%-3% din piaţa de televizoare”, arată reprezentantul filialei locale LG. Şi totuşi, acest elan optimist din piaţă nu este împărtăşit de toţi jucă