Agenţia Moody’s a coborât săptămâna trecută ratingul companiei Nokia cu o treaptă, la A2, din cauza problemelor pe piaţa de profil, informează NewsIn. Agenţia de rating Moody’s a considerat că grupul de telefonie mobilă va întâmpina dificultăţi din cauza competiţiei în creştere şi că va avea perspective modeste de dezvoltare pe termen lung.
Moody's a confirmat ratingul pentru datoria pe termen scurt a Nokia la Prime-1. A2, ratingul de acum al Nokia, se află între AAA şi categoria „junk“, după cum relatează Wall Street Journal. Mişcarea a venit la o zi după ce Nokia a raportat, pentru trimestrul al treilea, pierderi mai mari decât cele estimate. În condiţiile în care grupul finlandez a afişat o pierdere netă de 559 de milioane de euro în al treilea semestru al anului 2009, acţiunile Nokia s-au ieftinit cu 1,7 procente, având un preţ de 13,44 dolari în tranzacţiile din predeschiderea şedinţei, după pierderile anunţate joi.
Vineri, Moody's a apreciat că declinul din acest an al vânzărilor de telefoane a fost cauzat de scăderea cheltuielilor de consum şi de faptul că piaţa de telefonie mobilă este aproape la saturaţie.
O creştere a acestei industrii ar putea avea loc doar prin apariţia de tehnologii şi aplicaţii noi şi prin extinderea în ţări unde telefoanele mobile nu sunt încă uzuale. În acelaşi timp, Nokia se confruntă cu o competiţie mai puternică din partea noilor apariţii de pe piaţă, precum telefoanele smart şi netbook-urile, unde a crescut presiunea pe preţuri. Cota de piaţă a Nokia pe segmentul telefoanelor smart a fluctuat în ultima vreme din cauza competiţiei acerbe, deşi compania ia în calcul scoaterea pe piaţă a unor dispozitive de nouă generaţie înainte de sărbători pentru a-şi creşte profiturile din ultimul trimestru al acestui an. Compania domină vânzările de telefoane mobile, având o poziţie puternică pe segmentele mediu şi scăzut şi