Statisticile din ultimii ani arată că românii sunt dispuşi să-şi cheltuiască banii pe vacanţe de calitate. Marile lanţuri hoteliere din lume par să fi înţeles acest lucru şi deschid resorturi turistice pentru români. Din păcate, acestea nu sunt pe litoralul nostru, ci în ţara vecină, Bulgaria.
O ştire de săptămâna trecută spune că Grupul Hilton a deschis o franciză în Nisipurile de Aur, pe litoralul Mării Negre, urmând ca anul viitor să aibă propriul hotel de cinci stele în aceeaşi staţiune. Reprezentanţii celei mai mari companii hoteliere din lume au declarat că targetul principal al acestei noi investiţii îl reprezintă clienţii români care vin în fiecare vară în staţiunile bulgăreşti să-şi petreacă vacanţele. Mesajul către turiştii români este clar: avem nevoie de voi, vrem să vă oferim servicii de calitate, numai că pentru a beneficia de ele trebuie să mai mergeţi vreo sută de kilometri la sud de graniţă.
2010 se anunţă un an la fel de prost pentru litoralul românesc. De altfel, nici nu este de mirare, în condiţiile în care turiştii autohtoni găsesc tot ce au nevoie în ţara vecină. Despre cei străini ce să mai vorbim? Estimările specialiştilor arată că pe litoralul românesc sunt aşteptaţi în jur de 30.000 de străini, în timp ce numărul celor care îşi vor petrece concediul în Bulgaria este de peste 1,7 milioane. Care sunt aşteptaţi cu braţele deschise. Aşa cum Hilton a pus ochii pe turiştii români, fiţoşi şi cu buzunarele largi, alte companii din domeniul turismului s-au axat pe atragerea de germani, englezi sau scandinavi. Un alt exemplu. Thomas Cook, una dintre cele mai mari companii de travel din lume, face o promovare puternică Bulgariei în toată Europa, în timp ce România nici măcar nu există pe lista lor de destinaţii. Evident, putem să ne cumpărăm oricând vacanţe de la Thomas Cook, multe dintre ofertele lor fiind chiar accesibile pentru buget