„Fizionomia” acestui „key-roadster” proiectat pentru două persoane aduce cu mutrişoara ghiduşă a minusculului Daihatsu Copen.
Măsurile care caracterizează studiul Toyota Aqua Air Concept (Lxlxh: 3.990 mm, 1.690 mm, 1.440mm, ampatament de 2.550 mm) îl plasează la limita segmentului mini, ca şi concurent redutabil pentru viitorul roadster Honda S 660.
Acest model decopertat din Ţara Soarelui Răsare va oferi performanţe cu impact minim asupra mediului înconjurător, beneficiind de un tren de rulare hibrid (o versiune a Toyota Hybrid Synergy Drive) ce are ca parte termică unitatea pe benzină de 1.5 litri şi 75 CP, având ciclu Atkinson, preluată de la Yaris HSD. Secondat de un motor electric de 80 CP, Aqua Air Concept va avea înscris în fişa sa o putere totală a ansamblului dual benzină-electric de circa 100 CP.
Este bine de ştiut că, la hibridele ce utilizează sisteme cu aport electric, matematica nu funcţionează în sensul însumării pur şi simplu a puterilor celor două unităţi.
Buburuza niponă se va mulţumi cu un consum de doar 2,8 litri de benzină pe un traseu combinat. Prin comparaţie, Yaris HSD consumă 3,5 litri/100 km.
Aqua Air Concept va putea fi propulsat şi în modul exclusiv electric, graţie puterii suficiente de 60 kW a motorului „verde” ce este pus în mişcare de fluxul de electroni.
Cutia de viteze este de tip E-CVT care modulează şi gestionează cuplul motor extrem de fluid, fără şocuri şi bruscări generate de unitatea electrică a cărei caracteristici de cuplu face ca livrarea puterii să se facă integral aproape de la 400 turaţii/min.
După modelul Prius- promotorul mişcării ecologiste a cărui primă generaţie se afirma acum 16 ani ca pionierul care intra pe cărările nebătătorite ale tehnologiei hibride, Auris HSD, Yaris HSD şi, recent, Corolla de generaţie a 11-a, Toyota are în plan aşadar extinderea gamei de hibrizi ataşate uno