Lovitură de teatru în scandalul clipurilor de promovare: deşi a lansat recent acuzaţii extrem de dure la adresa fostei şefe a Autorităţii Naţionale pentru Turism (ANT), Radu Berceanu este cel care a semnat ordinul prin care comisiile de evaluare pentru contractele de achiziţii publice erau aprobate de ministru, nu de ordonatorul de credite. Practic, prin această măsură, ANT-ul dădea banii pe clipuri, dar Berceanu era cel care stabilea componenţa comisiilor de evaluare.
Într-adevăr, aşa cum afirma Berceanu, preşedinta de atunci a ANT, Livia Sima, a încercat, pe 14 noiembrie 2006, să schimbe comisia de evaluare pentru licitaţia campaniei de promovare. În aceeaşi zi însă, conducerea ANT a fost informată cu privire la ordinul emis de Berceanu, iar comisia a fost până la urmă numită pe 29 noiembrie de ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului.
Rezultatul acestei interesante manevre: licitaţia a fost adjudecată de SC S.M. Art Advertising Grup SRL, firma care propusese cel mai mare preţ! SRL-ul care a pus mâna pe cei 1,5 milioane de euro ai ANT, livrând în schimb câteva clipuri inutilizabile, este controlat de omul de afaceri Dan Samson, fiul vitreg al generalului Corneliu Dobriţoiu. General care, pe parcursul anului 2006, a ocupat funcţia de secretar de stat şi şef al Departamentului pentru politica de apărare şi planificare din cadrul MApN, îndeplinind şi funcţia de locţiitor al ministrului apărării naţionale între 12 septembrie şi 26 octombrie 2006, în perioada suspendării ministrului apărării de către preşedintele Băsescu.
Berceanu este, de departe, cel mai greu nume din scandalul clipurilor de promovare, iar iţele combinaţiei prin care au fost prăduiţi banii ANT par, în acest moment, să indice mai degrabă o combinaţie la vârful PD decât o furăciune comisă de nişte mărunţi funcţionari din cadrul Direcţiei de Promovare a Turismului. Fo