Ideea s-a născut într-o noapte de beţie cruntă, când trei tineri suedezi au pus, la plesneală, de-o afacere cu statul nord-coreean. După doi ani, ineditul proiect s-a transformat în realitate.
Jakob Ohlsson (23 de ani), Tor Rauden Kallstingen (24) şi Jacob Astrom (25), prieteni la cataramă, amatori de baruri de noapte şi nedespărţiţi de laptopurile lor oriunde s-ar fi aflat, şi-au dat întâlnire în seara de 20 iulie 2007 într-un bar ca să-şi înece amarul în alcool. După ce băuseră destul de mult, le-a venit ideea să înceapă o afacere. Şi, tot navigând pe internet, unul dintre ei s-a oprit asupra unui anunţ care îndemna la "investiţii în Republica Democratică Populară Coreea de Nord".
Au intrat în pagina oficială de web a statului nord-coreean şi au dat click pe secţiunea "Business". După alte două click-uri au ajuns la capitolul "Bunuri de export". Oferta era: "Cosmetice, camioane, marmură, arme, apă minerală, extinctoare şi... «jeans»", scrie Der Spiegel. Au ales acest din urmă articol.
Au trimis un mail la adresa de pe site, pretinzând că sunt manageri de import-export la o firmă căreia îi inventaseră ad-hoc numele, interesându-se de ofertă. După 24 de ore, le-a răspuns "prieteneşte" un oarecare Mr Sapmak, care le-a mulţumit pentru interesul arătat. Răspunsul lui era începutul a ceea ce avea să devină mai târziu "Noko Jeans".
În luna noiembrie, cei trei suedezi treceau deja la treabă. Au început negocierile cu Phenianul prin intermediul ambasadei nord-coreene din Stockholm.
În decembrie a şi sosit o delegaţie nord-coreeană la Stockholm. Suedezii au venit la întâlnire cu lecţia făcută pentru a părea cât mai credibili, pentru că nu aveau încă firmă, aducându-l cu ei şi pe tatăl lui Ohlsson, un dentist îmbrăcat la costum. Au "înmânat" delegaţiei de la Phenian două perechi de pantaloni ca mostre, una fiind