Scoaterea autostrazii Pitesti - Sibiu de pe harta proiectelor prioritare pana in 2018 a fost, fara doar si poate, cea mai controversata miscare in strategia prezentata saptamana aceasta de catre Guvern. DACIA, transportatorii, oameni politici, jurnalisti si, acum, si presedintele Traian Basescu au criticat decizia. Motivarea guvernului? Costul prea mare - 3,2 mld de euro - si studiul de fezabilitate (SF) din 2008 care este depasit. In realitate, daca s-ar aplica standardele de cost pe km de autostrada - neexistente in 2008, dar in vigoare astazi, costul tronsonului Pitesti - Sibiu ar putea ajunge la sub 2 mld de euro. Cat priveste SF-ul depasit: guvernul Ponta a anulat in noiembrie 2012 licitatia pentru actualizarea sa. Acum ar fi trebuit sa fie gata.
Ministrul Proiectelor de Infrastructura, Dan Sova, a purtat o discutie cu reporterii HotNews.ro pe acest subiect si a incercat sa explice pe larg strategia Guvernului privind Pitesti - Sibiu, dar si privind autostrada de pe Valea Prahovei si Centurile Capitalei. Citeste dialogul integral mai jos.Cat mai costa o autostrada de la Pitesti la Sibiu?
"Pitesti - Ramnicu Valcea are finantare si are proiectul avansat. Pentru Valcea - Sibiu trebuie sa refacem studiul de fezabilitate, pentru ca cel initial prevedea o suma uriasa, vreo 6 miliarde si nu avem". - Victor Ponta, Marti 3 decembrie (sursa: Guvernul Romaniei) "Pentru tronsonul intre Ramnicu Valcea si Sibiu avem niste studii de fezabilitate care presupun o suma atat de mare, in jur de 4,5 miliarde euro, care, de fapt, depaseste tot ce avem noi bani. Noi avem cu totul 3 miliarde (euro n.r.) pentru toata Romania si daca am incepe sa facem pe studiul vechi de 4,5 (miliarde euro n.r.) nu ne ajung banii nici macar pentru bucata aia. De aceea am vazut populismul si a unora dintre jurnalistii basisti ca 'de ce facem la Alexandria si nu facem Sibiu - Valcea'. Mi-a