Dotarea maşinii cu pneuri speciale anotimpului rece contribuie decisiv la siguranţa în trafic, acestea reducînd, de exemplu, cu peste 30% distanţa de frînare faţă de cauciucurile de vară.
Fiecare şofer trebuie să fie conştient de faptul că, indiferent de ce maşină conduce, fie ea Dacie 1300, Audi A6, BMW Seria 5 sau "Jeep 4x4", iarna are nevoie de cauciucuri specifice anotimpului. Nu merge deloc cu cele de "vară", nici măcar cu anvelopele pe care scrie "All Seasons". Componenţa chimică şi arhitectura pneurilor este complet diferită. Sub 7 grade Celsius, cele de vară devin mai dure şi nu mai oferă aderenţa necesară. Şi, viceversa, cele de iarnă se înmoaie peste aceeaşi temperatură, cu acelaşi rezultat.
Încalţi toată maşina!
Dotarea maşinii cu gume de iarnă este destul de costisitoare, putînd ajunge pînă la cîteva mii de lei. Prin urmare, din economie, unii şoferi optează să-şi ia numai două pneuri de iarnă. În acest caz, se "recomandă" montarea lor pe puntea motoare, adică cea cu tracţiune. Dar, atenţie! În afară de "economie", nu se cîştigă aproape nimic.
În cazul maşinilor cu tracţiune (faţă), se iese mai uşor din zăpadă şi atît. La frînare, puntea spate, fără pneuri de iarnă, dezechilibrează maşina din cauza lipsei de aderenţă, iar lucrurile pot degenera uşor. În cazul maşinilor cu propulsie (tracţiune spate), montarea a numai două cauciucuri de iarnă este şi mai periculoasă. Dacă sînt puse pe faţă, în ideea de a avea direcţie, din lipsă de aderenţă, spatele se va bloca foarte uşor în zăpadă. Iar dacă sînt puse pe spate, va fi afectată direcţia. De maşinile integrale nici nu mai vorbim, dotarea acestora cu anvelope de iarnă pe o singură punte ducînd la avarierea sistemului de tracţiune.
Preţuri pneuri de iarnă
Dimensiune Nou Second Hand
175/65/13 191 RON 60 RON
185/65/1