O cincime dintre elevii bucureşteni spun că au fost agresaţi la şcoală şi mai mult de jumătate cataloghează violenţa drept "o problemă permanentă"
Şcolile româneşti au devenit unele dintre cele mai periculoase locuri pentru copii, în care agresivitatea verbală, fizică şi emoţională sunt la cote alarmante. Al-tercaţiile, bătăile şi climatul general din unităţile de învăţământ fac ca marea majoritate a elevilor să meargă cu teamă la ore.
Statisticile vorbesc de la sine. Cel mai recent studiu al Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii situează şcolile din România pe locul doi în lume , într-un clasament ce cuprinde 37 de ţări, în ceea ce priveşte percepţia violenţei. 70% dintre elevii români spun că le e teamă de comportamentul agresiv al colegilor, procent întrecut doar de cel înregistrat în cazul Ungariei, unde 75% dintre elevi au o asemenea percepţie. Pe locul trei se situează Filipine, în timp ce, la polul opus, cu cele mai sigure medii de învăţare figurează Olanda, Danemarca şi Singapore.
Datele prelucrate de autorităţile române sunt cel puţin la fel de alarmante. Conform unui sondaj de opinie realizat, anul trecut, de Poliţia Capitalei, 54% din-tre elevi consideră că violenţa în şcoli e o problemă permanentă, iar 44% că e una care apare sporadic. Doar 17% dintre ei au încercat să intervină în ca-zul unei violenţe, iar 20% susţin că au fost victimele unui act de violenţă în şcoa-lă. Relevantă e şi percepţia elevilor cum că violenţele se produc mai ales în zone periferice şi "de mijloc". De altfel, cele mai multe acte de violenţă în şcoli se înregistrează în Capitală. Pe parcursul anului şcolar 2009-2010, în Bucureşti au fost raportate oficial 55 de astfel de cazuri, în condiţiile în care un studiu al Institutului Naţional de Criminologie relevă faptul că majoritatea minorilor care au ajuns în instanţă erau elevi la data comiterii de infracţiuni (60,34